lawan


ڕێکخراوی لاوانی خه‌باتی کوردستانی ئێران
Iranian Kurdistan Khabat Youth Organization
         

۱۳ آبان, روزی برای خروش دوباره دانش آموز

۱۳ آبان, روزی برای خروش دوباره دانش آموز
ماردین زاهدی

ماردین زاهدی
انقلاب آزادیخواهی مردم کردستان و ایران روز به روز شعله ور تر شده و ندا و سرود آزادیخواهی در میان اقشار جامعە و در فضای میهن به گوش میرسد و گام بە گام به رستگاری و آزادی نزدیکتر میشویم. نسل جوان و نوجوانان امروزی با تمامی تمایزاتی که بارها به دلیلش سرکوب شده اند, به زیبایی در این برهه زمانی، در عمل اثبات کردند که در درونشان روحی آزادیخواه و عصیانگر در برابر ظلم را دارا هستند. از ابتدای اعتراضات به دنبال شهادت ژینا(مهسا امینی) تا اول ماه آبان بیشتر ۳۳ نفر با میانگین سنی ۱۳ تا ۱· سال به دست نیروهای سرکوبگر رژیم جانشان را از دست داده و شهید راه آزادی شده اند. این آمار نشانگر توحش و درنده خویی رژیم و عوامل خود فروخته آن است که برای بقایش از هیچ اقدامی روگردان نبوده و تماما در ضدیت با اصول انسانی میباشد.
۴۴سال پیش و در سال ۱۳µ· دانش آموزان در روز ۱۳ آبان در مخالفت با حکومت شاهنشاهی به کوی دانشگاه رفته و فریاد نابودی حکومت فاشیستی شاه دیکتاتور را سر دادند که مزدوران آن حکومت به روی آنها آتش گشوده و µ۶ جوان بیگناه را به خاک و خون کشیدند. بدیهیست که تفاوتی میان دیکتاتورها چه با تاج و چه با عمامه وجود ندارد و تنها میزان درندگی آنهاست که متمایزشان میکند. رخداد ها و اتفاقات آن زمان نیز به مثابه امروزی است که دانشگاه و مدرسه رهبران این انقلاب هستند. انقلابی که بسیار خوب میدانیم مخملی نخواهد بود و این رژیم خونخوار هرگز به سادگی تسلیم نخواهد شد. اما نکته اینجاست که عوامل خود فروخته باید بدانند که تاریخ در حال تکرار است و نه تنها آنها بلکه هیچ کس دیگری تاب و توان مقابله با این سونامی آزادیخواهی را نخواهد داشت. مراسم روز چهلم ژینا امینی این واقعیت را به نمایش گذاشت که خروش مردم برای دادخواهی و آزادی هرگز فروکش نخواهد کرد اگر چه خونخواری دشمن بیشتر شده اما در مقابل هر روز که میگذرد عزم جزم برای انتقام خونهای ریخته شده پر قدرت تر میشود. چناچه دیدیم پس از ژینا نوبت به نیکا و غزال و مینو و سایر جانباختگان و شهیدان رسیدە و این پروسه تا پایان دیکتاتوری ادامه خواهد داشت و صد البته عزم مردم کوردستان و ایران نیز برای بازستانی حقوق مردم بیشتر شده است.

............................................................................................................

۱۳ی خەزەڵوەر ڕۆژێک بۆ خرۆشی دووبارەی خوێندکار

ماردین زاهدی
شۆڕشی ئازادیخوازی خەڵکی کوردستان و ئێران ڕۆژ لە دوای ڕۆژ گوڕوتینی زۆرتر دەگرێتە خۆی و دەنگی و ئاوازی ئازادیخوازی لە نێوان چین و توێژەکانی کۆمەڵگا و وڵات دەبیسرێت و هەنگاو بە هەنگاو بەرەو ڕزگاری و ئازادی دەڕوات. نەسڵی لاو و میرمنداڵی ئەمڕۆ سەرەڕای بوونی هەموو ئەو جیاوازیانەی کە بەردەوام بە بۆنەیانە و سەرکوت دەکران, بە جوانی لەم هەلومەرجە دا و بە کردەوە سەلماندیان کە لە ناخی خۆیاندا ڕۆحێکی ئازادیخواز و یاخی یان لە بەرامبەری زۆڵم و ناعەدالەتی هەیە. لە سەرەتای دەستپێکی ناڕەزایەتییەکان دژ بە شەهید کرانی ژینا(مەهسا ئەمینی) تا سەرەتای مانگی خەزەڵوەر زۆرتر لە ۳۳ کەس کە تەمەنیان لە نێوان ۱۳ تا ۱· ساڵ بووە, بە دەستی هێزە سەرکوتکەرەکانی حکومەت گیانیان داوە و بوون بە شەهیدی ڕێگای ئازادی. ئەم ئامارە پیشاندەری دڕندەیی و وەحشییەت ڕژیم و مۆرە خۆفرۆشەکانی سەر بەو حکومەتەن کە بۆ مانەوەیان لە هیچ کردەوەیەکی دژە مرۆیی خۆیان نابوورن و هەموو کردەوەیان دژە ئینسانییە.
۴۴ ساڵ پێش ئێستا و لە ساڵی ۱۳µ·ی هەتاوی, خوێندکاران ڕۆژی ۱۳ی خەزەڵوەر خوێندکارانی شاری تاران ڕۆیشتن بۆ کوی زانستگا و هاواری نەمانی حکومەتی فاشیستی شای دیکتاتۆریان هەڵێنا کە بەکرێگراوانی ئەو حکومەتە تەقەیان لێ کردن و لە ئاکامدا µ۶ کەس شەهید کران.
ئاشکرایە کە جیاوازی لە نێوان تاج و عەمامە نییە و تەنیا ڕادەی دڕندەیی یانە کە جیوازیان دەکات. ڕووداوەکانی ئەو کاتەش وەک ئەمڕۆن کە زانستگاکان و قوتابخانەکان بەڕیوەبەری ڕاپەڕینەکانیان گرتووەتە ئەستۆ. شۆڕشێک کە زۆر بە باشی دەزانین مەخمەڵی نابێت و ئەو دەسەڵاتە خوێن خۆرە هەرگیز بە ئاسانی خۆی ڕادەستی خەڵک ناکات. بەڵام خاڵێکی ڕوون لەم بابەتە ئەوەیە کە مۆرە خۆفرۆشەکانی سەر بە حکومەت دەبی بزانن مێژوو لە حاڵی دووبارە بوونە و نە تەنیا ئەوان بەڵکوو هیچ کەسی دیکەش هێز و توانای بەرەنگاری ئەم سونامی ئازادیخوازی یە نییە. ڕێوڕەسمی چلەی ژینا ئەمینی ئەو ڕاستییەی بۆمان نواند کە خرۆشی خەڵک بۆ دادخوازی و گەیشتن بە ئازادی قەد دانامرکێت و ئەگەر چی خوێن خۆری دژمن زۆرتر دەبێت, بەڵام لە بەرامبەردا هەر ڕۆژ کە دەڕوات بڕیاری یەکجاری خەڵکی مافخواز بۆ تۆڵەی خوێنە ڕژاوەکان بەهێزتر دەبێت. هەر وەک بینیمان, پاش ژینا سەرەی نیکا و غەزەڵ و مینو و شەهیدانی دیکەی ئەم ڕێگایەسە و ئەم پرۆسە هەتا کۆتایی پێهاتنی دیکتاتۆری درێژەی دەبێت.

 


1 ساڵ و 6 مانگ و 17 ڕۆژ و 12 کاتژمێر و 19 خوله‌ک له‌مه‌وپێش‌

۱۳ آبان, روزی برای خروش دوباره دانش آموز

۱۳ آبان, روزی برای خروش دوباره دانش آموز


ده‌رباره‌ی ئێمه به کورتی


لێره‌‌‌ ده‌‌‌رباره‌‌‌ی خۆتان بنووسن به کورتی

په‌یوه‌ندی


تۆڕە کۆمەڵایەتیەکان



٢/ لینکی یوتوب

٣/ لینکی تویته‌‌‌ر